KONTAKT OSS

• Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Osteopati som behandling

Osteopati er en behandlingsform som passer for personer i alle aldre. Som osteopater har vi en rekke manuelle teknikker som individuelt tilpasses deg, dine behov og dine plager. Eksempler på dette kan være ulike typer muskel-, ledd- og mobiliseringsteknikker, avspenningsteknikker, manipulasjon og massasje.

Vi tar oss god tid sammen med deg. Både undersøkelse og behandling baserer seg på den biopsykososiale modellen. Det innebærer at vi finner sammenhengen mellom dine plager, din kropp og din hverdag. Vi vil sammen med deg legge en plan for dine behandlinger, hva du kan forvente og hva du selv må ta ansvar for.

Vi er svært opptatt av bevegelse, fysisk aktivitet og trening. Vi i B3-klinikken tilbyr dette som et supplement i vår behandling samt personlig trening som enkeltstående tiltak.

En osteopat kan hjelpe ved følgende smerter og plager i muskel- og skjelettsystemet:

• Rygg-, bryst og nakkesmerter

• Skulder-, albue- og håndleddssmerter

• Hofte-, kne-, ankel og fotsmerter

• Smerter i hodet og balanseproblemer

• Bekkensmerter og andre plager i forbindelse med svangerskapet

• Funksjonelle plager

• Akutte- og belastningsplager

• Smerter relatert til idrett og aktivitet

I tillegg til dette kan en osteopat oppsøkes ved funksjonelle mage-, tarm- og urinveisplager, fordøyelsesbesvær,
halsbrann og sure oppstøt, tung pust og pustebesvær.